Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Sunday, April 29, 2012

"Selamat Hari Pekerja".

Entah kenapa hari ini rasa hendak menulis entry pasal kerja.Esok adalah 1 Mei 2012 atau lebih sinonim dengan datangnya hari cuti Hari Pekerja tetapi still di tempat kerja ada juga yang bekerja.Bekerja tidak akan kisah pada hari apa sahaja pasti jika ada disitu namanya gaji bagilah hari apa,pasti ada pekerja."SELAMAT HARI PERKERJA" bagi seluruh pekerja di negara MALAYSIA ini.Negara yang di yakini selamat tetapi tempoh hari BERSIH 3.0 rally benar2 membimbangkan..Adalah memorandum nya itu buat aku percaya perlunya ada tindakan pembetulan pada tampok kerajaan tetapi rally itu yang banyak berkesudahan dengan vandelisme dan porak peranda memberi tanda semuanya politik benar2 menjahanamkan setiap manusia.

Setiap kerja pasti ada kesudahan samada baik atau tidak.8 tahun aku rasakan aku memberikan 110% pada setiap kerja aku.Tidak pernah aku gagal dalam melaksanakan setiap tugasan dan arahan yang datangnya dari company,client dan boss.8 tahun juga aku melihat walaupun tidaklah hidup aku senang sangat tetapi apa yang wife dan anak aku perlukan dan setiap itu kehendak mereka dapat aku turuti.Company besar akan tetap utuh sekiranya dan andainya setiap pekerjanya gembira tidak pada tumpuan kerja tetapi tumpuan yang mereka beri pada individu dalam keluarganya sendiri begitu juga aku utk family kedah dan Johor,wife dan anak kerana itu semua berkait rapatnya dengan kerja yang ingin mereka lakukan.

8 tahun memberi cabaran senang,susah,sedih,manis, takut dan sebagainya utk aku pelajari dalam dunia ini..Semangat member yang pernah bekerjasama pasti membangkitkan perasaan dan rasa cinta terhadap kerja.Rumah,kenderaan dan pakaian adalah asas hidup dan itu telah aku tunaikan..tentang agama pasti ade yang boleh diperbaiki..Kita umatnya tidak pernah sempurna tetapi mencari untuk menjadi yang sempurna itu sesungguhnya sukar.

Kecerian di dalam family ketika pasangan meraka keluar utk bekerja kan pasti membolehkan fokus di dalam kerja.Kesedihan di dalam hidup pasti akan hilang bila kita memikirkan kegembiraan di dalam hidup.Manusia akan menghadapi mati dan aku rasa aku tidak cukup lengkap tetapi aku bersedia jika samapi ajalnya.Mahu merubah hidup patut ada pada setiap orang.Hijrah pada sesuatu yang lebih baik itu dituntut agama. Moga entry kali ini berkaitan hidup dan kerja membuatkan kita lebih mendalami diri kita bahawa manusia boleh menjadi pekerja yang baik dan juga pasti mampu untuk menjadi insan yang baik pada agama,family,rakan2 dan negara.


"Selamat Hari Pekerja" pada semua.Kerja bukan hanya pada gaji tetapi keluar dari kepompong hidup utk bermasyarakat,bersosial,bergembira dan paling utama keselamatan dan kesihatan anda harus sentiasa terjaga.

No comments:

Post a Comment

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..