Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Sunday, May 16, 2010

TAMAN PELANGI - BUKIT MERTAJAM - PULAU PINANG






Hantar adik cha ke UITM Bkt Mertajam tok mulakan seisi pertama hidup di Bkt Mertajam...G sekali Penang xpenah siot jejakkan kaki ke Pulau Mutiara..Sekali gua salah jalan terus naik feri, Avanza Baba ikut aku jek..hehehehe hentam jelah...Gat nak pakai jambatan tapi sesat naik kapal...Bagus gak 1st Time juga family suma naik..chentaku dah bepuluh kali naik xdenye dia bangga...hehehehe...Peh P.Pinang kalo disuruh aku g lagi xnak aku jem siot jalan sana..nyempat singgah batu feringgi n makan laksa penang with otak udang marvelous...Jalan port cornwalis kota lama...Ohhh macam ni P.Pinang...Balik lalu jambatan...Akhirnye g jugak aku P.Pinang cuma xsempat nak pekena nasi kandar jek...

No comments:

Post a Comment

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..