Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Sunday, May 16, 2010

RONDA2 PART 2 - BOTA






Macam ne aku tahu tempat ini aku cerita ek???Hari ini rasa mengidam plak gn chentaku nak makan sate di Bota...Tempat ni mmg xpnah aku mimpi tok jejakkan kaki..Sampailah 1 masa nak g Ipoh dlu nampak byak asap kat tepi jalan tapi xdapat nyinggah sebab nk cepat ke Ipoh..Balik je dari Ipoh nyinggah...Dari jauh tu dia keta bersusun gat pe rupenye kedai ni ada jual sate...Pehhhhhhh 6/7 tempat bakar sate...orang plak bersusun beratur...Keta parking sembarang tepi jalan bahaya keta laju xdihiraukan asal blh dapat makan...Gua order lah try pehhhhhh mmg sdap patutlah ramai....Sekali gua tgok papan tanda SATE AYAM=30sen, SATE LEMBU=40sen & SATE PERUT=40sen....Mak aiiii murah patotlh ramai...Tapi bukak hari khamis hingga ahad jek 4.30ptg hingga 10.00mlm........Kenyang gua makan....Family gua datang pun gua ajek makan sekali-skala..Memang diaorang pun jilat jari hahahaha....Penangan Sate Bota...Hari ni aku,chentaku & Auni makan lagi Sate Bota........Tapi tinggal ayam jek...daging n perut xde habis dah..melepas nak rasa perut...."takpe 30 cucuk ayam kak, gn nasi himpit"

No comments:

Post a Comment

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..