Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Wednesday, June 2, 2010

Muar Oh Muar.....


Muar oh Muar...
1. Mengapa kita berjumpa?
2. Mengapa kita kenal?
3. Mengapa kita keluar bersama?
4. Mengapa kita makan bersama?
5. Mengapa hari itu kita berjalan seiringan?
6. Kenapa harus kita berjumpa?
7. Kenapa kita harus berdua ketawa dan gembira?

Muar oh Muar....
1. Mengapa kau terlalu jauh?
2. Bilakah masa untuk kita berjumpa?
3. Mengapa terlalu lambat kita bersua?
4. Mengapakan kau tidak sanggup menungguku?

Muar oh Muar....
1. Bukakah kita telah berjanji?
2. Mengapa tidak tercipta rumahku dan rumahmu?
3. Bilakah aku yang mengingkarimu?
4. Bukankah kau setia padaku?

Muar oh Muar......
1. Bukankah suatu masa aku menolongmu?
2. Benarkah pengorbananku tidak kau peduli?
3. Mengapa kau pergi meninggalkanku?
4. Benarkah kau membenciku?

Muar oh Muar
1. Benarkah kau mahu aku menangis?
2. Bukankah dlu kita pernah berjanji?
3. Apakah ini yang kau maksudkan suatu masa?
4. Mengapa tidak kau setia pada janji kita?

Hari ini kau telah membenarkan aku kesepian di dalam kota kegembiraan mu....Muar oh Muar...Aku terima kerana tuhan sentiasa memberi ruang rezeki buat diriku....Aku kecewa mengapa aku tidak di sana...Aku sangup berada dalam jajahanmu..Aku tidak pernah merosakkanmu.....Aku menjaga dirimu.....Namun kau tetap tiada bedanya antara kota-kota lain yang menenggelamkan ku dalam arus yang tidak pernah aku duga dan sangka....

Muar oh Muar......Tuhan kan membalas segalanya atas perbuatanmu yang telah mengecewakanku......

Muar oh Muar hari ini, saat ini aku telah berhijrah ke kota yang baru, dan telah memberi 1001 kegembiraan lebih pada mu.....ALLAH S.W.T telah memberi petunjuk kepada ku......Aku tidak menghinamu...Tetapi aku berdoa kau akan faham 1 hari nanti akan kesedihan dan kekecewaan aku ini sepanjang sejarah mengurungkan diri dalam dirimu

Muar Oh Muar.................

2 comments:

  1. kerana Muar cinta ptama z..dan muar jugak yang buat kita sedih hehehehehe

    ReplyDelete

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..