Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Friday, August 13, 2010

Jitra Kedah – Zoo Taiping Perak





08 Ogos 2010, tak terpikir dalam benak otakku nak bawa auni dan chentaku ke Zoo Taiping, Perak..Balik dari rumah ayah dan mak mertuaku sampai di Changkat Jering tup....tup...otak aku kata awal lagi nie jam baru pkul 1 tengahari...chong chentaku nak pergi zoo tak bawak auni...Chentaku memang suka berjalan...dia kata ok “yes”...tapi kereta aku masuk dah simpang ke lumut....Kata aku kita balik sajalah.....masam mencuka chentaku..hehehehehe

Entah macam mana boleh aku u-turn balik ke jalan menuju Taiping, Perak tok terus ke Zoo....hehehehehe...Memang dah lama nak pergi tapi tiada masa dan kesempatan.Tapi tak mengapalah niat hati nak gembirakan chentaku dan Auni....Auni ok..Sepanjang jalan tidor rasanya ok kot bila dah jalan di zoo nanti...Nak sangat pergi ke zoo yang semua orang cakap cantik dan best di dalam negara ini...Nasib tak ke Penang tengok adik aku Nisa, kalau tak memang tak adalah kesempatan. Nasiblah cha....Along call ko bepuloh kali tak jawab...

Tiket tidaklah terlalu mahal RM12 untuk mereka yang dewasa. Hakikatnya suasana di zoo ini amat terpelihara...credit untuk zoo ini...Haiwan yang dipelihara dalam keadaan baik dan sihat, cuma waktu siang kebanyakan tidor....Malas nak naik trem jalan kaki kami berdua. Auni naik stroller...Cuaca sangat baik tetapi agak panas...Nasib baiklah setiap kali kami berjalan jumpa dengan tempat rehat di sediakan...Alhamdulillah...

Nikkn DSLR D3000 aku amat memainkan peranan yang penting menentukan kali pertamanya aku menggunakan untuk “function” yang besar macam melawat zoo ini...Hakikatnya memang berbaloi aku dapat sejumlah gambar yang aku sendiri tidak percaya aku yang snap gambar tersebut....Tunggulah Auni besar nanti ayah ajak lagi auni pergi zoo...hhehehehehehe

Sampai di hujung perjalanan zoo untuk tengok binatang yang paling d best macam gajah,zirafah,unta,zebra,harimau.....alamak Auni buat hal...menagis sebab panas sangat...Kami terus balik...Kasian Auni berpanas sebab semata2 chentaku nak pergi zoo hahahahahahahah...

Walaupun sedikit hampa...tak dapat tengok binatang yan d best tapi best dan gumbiranya hati aku tetap lebih banyak dari yanh hampa tu...hehehehehehehehe.....”TAIPING WITH LOVE”....Bestnye tengok orang memadu kasih kat Tsik Taiping...rasa nak jugak hahahahahahahahahah

No comments:

Post a Comment

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..