Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Friday, August 13, 2010

Selamat Tinggal kawanku @ Dhuha,


Selama hampir 1 tahun aku kenali manusia bernama Dhuha Bt Shahrudin membuatkan aku rasa seperti aku ada kakak yang banyak membantu aku walaupun aku bukan adik kandung dia....Pasal aku takde kakak....Aku tak pernah kenal dia tetapi sejak dia masuk ke dalam department tempat aku bekerja aku senang dengan sikap dan keterbukaan hatinye...

Dlu sebelum dia masuk,aku sering dengar dia adalah orang yang teror tentang HSE, semua ilmu ada padanya dan hari ini aku sedar memang dialah orang itu. Kami baik,chentaku dan Auni juga kenal dengan Dhuha..Orang yang sangat di senangi oleh sesiapa sahaja dengan suaranya yang macam bebudak tu...tapi aku anggap dia tetap tua daripada suaranye itu..

Hari ini 13 Ogos 2010, Dhuha telah meletakkan surat letak jawatannye untuk berpindah ke tempat kerja baru yang akan bermula 15 Sept 2010..Aku sedih kehilangan dia tetapi aku harus sedar semua ini lumrah tok setiap rakan yang baik bagi semua umat di muka bumi ini..Walaupun sekejap kami bersama pelbagai ilmu telah aku pelajari dari Dhuha.Walaupun tak seberapa banyak tetapi aku tetap belajar daripada dia...

Maafkan aku andai aku ada salah dan silap selama ini,membuatkan hatimu tidak senang...Aku cuba memberi yang terbaik bagi setiap kawan2 aku dan tenyata kawan aku itu antaranya adalah engkau...Maaf andai selalu mencarut, tak terbayar sampai sekarang hutang2 aku pada kau sebab mencarut.....hehehehehe

Halalkan makan dan minum kita sesama....Aku ucapkan terima kasih pada kau memberi tunjuk ajar pada ku dan terutamanya buat HIRADC tok aku...Aku nak kau tahu,walaupun projek aku xperlu ada HIRADC tetapi atas setia dasar kawan aku membantu tok kau tinggalkan yang terbaik untuk company kita sekarang. Mudah-mudahan usaha kita akan di guna pakai tok generasi akan datang.

Janganlah lupakan kami di sini Dhuha, kami tak punya apa di sini...gunakanlah sebaik2 mungkin peluang di sana nanti...Kami akan ingat pada kau.

Pandu kereta hati-hati ye...jangan laju-laju.....Andai pasti akan ada jodoh tok kau nanti.

Salam sayang dan ingatan tulus ikhlas daripada rakan kau yang suka mencarut dan menyayangi kau ini

ZACK........

1 comment:

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..