Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..

Wednesday, February 29, 2012

3 Tahun yang menguji diri aku

Pemandangan Yard 5,10,12

Main Yard

Pejam celik pejam celik dah hampir kepada 3 tahun aku duduk di Perak apabila bertukar tempat kerja dalam company..Banyak dah rezeki yang aku dapat sejak kerja jadi mandor dulu sampai la ni jadi enginioor...

Dan selama tulah aku jauh dari family di Johor.nak buat camner dah kerja...Insyallah bagi aku 35 Insyallah aku balik ke kampung...Tg Bin baru sahaja col nk suruh interview Malakoff...Baliklah ke Pontian kalo ade rezeki....Tapi 1 jek rumah dah beli kat sni...so...aku sendiri pening da....

Kencana dari sekecik2 company dah jadi besar kat sitiawan ni..sempat jugak aku snap gambar masa blik kerja tengok skit kilang buat besi pasang sampai jadi siap seketul..Berjasa juga aku pada company sepanjang 8 tahun start aku kerja..Mak aiiii lamanya...mungkin aku kena blah dari sni cepat2...hehehe...

No comments:

Post a Comment

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu, mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..Bahawasa nya kamu memang tak punya daya dan upaya..serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati..Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita..Serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda..Bukankah kita harus saling mengenal dan menghormati..Bukan untuk saling bercerai dan berperang angkat senjata..